23 maart 2017 dag 4

Door: A van der Leij, docent wiskunde, ict en techniek

23 Maart 2017

Eindelijk zijn onze jonge reizigers terug op Nederlandse bodem. Onze touringcar is voorzien van een prima geluidsinstallatie en aangezien wij enkele zangtalenten aan boord hebben, waaronder onze eigen mevrouw Peters, zit de stemming er goed in. Onze chauffeur is zeer bekwaam in zijn vak en lijkt tevens  disc jockey te zijn, succes gegarandeerd. We hebben een half uurtje geleden binnen Belgische landsgrenzen chicq gedineerd in een bekend Amerikaans hamburger restaurant. Dat hadden wij overigens wel verdiend want enkele uren geleden heben wij gewandeld in de Engelse Clear Water Mega Mall, het grootste shopping centrum van Europa. Dat was vermoeiend en heeft veel energie gekost. De overtocht naar Frankrijk was aangenaam, het was prachtig weer, de heenreis konden wij nog heugen. Vanochtend moesten wij afscheid nemen van ons heerlijk hostel in Londen, dat viel velen van ons zwaar, we hadden namelijk nog enkele dagen langer willen blijven. En toch zijn wij wederom gelukkig en blij dat wij weer thuis zijn en om weer bij onze liefhebbende ouders te zijn.

22 maart 2017 dag 3

Londen 22 Maart 2017

Beste lezers uit Nederland, ondanks de vreselijke gebeurtenis bij het Britse parlementsgebouw en omgeving, zoals u ongetwijfeld heeft begrepen, wil ik u toch op de hoogte brengen van ons verblijf in Londen.

De dag is goed begonnen, we hebben in het hostel ontbeten met ons allen in bijzijn van mevrouw Knol. Velen van ons hebben als een blok geslapen vanwege het drukke programma van de vorige dag. We zijn daarna vertrokken met onze bus om te reizen door de stad om met een groepje leerlingen het Chelsea stadion te bezoeken. Daarna zijn wij met de overige leerlingen naar Oxford Street gegaan om te shoppen in stijl en op de Engelse manier. Het was een indrukwekkende ervaring en de bus was voller dan toen we vertrokken, of de bus ook lichter was valt te betwijfelen aangezien enkele leerlingen aardig wat pondjes kwijt waren geraakt ๐Ÿ˜‰. Daarna was ons doel om naar  Westminister Abbey te gaan en we zijn daar ook aangekomen. De rest van het verhaal heeft u vernomen van ons of van de media. Na de terugreis naar ons hostel zijn wij direct gaan dineren in het hostel wat overigens bijzonder smaakvol was. Deze avond gaan we chillen en voor de liefhebbers is er een film gereserveerd in het hostel. We zijn allemaal aangedaan maar  blij dat we weer gezond, samen en gelukkig zijn.

Groet uit Londen

21 maart 2017 dag 2

London March 22

Na een tour in de bruisende en kolkende stad Londen, waar overigens wederom de heer Van der Kolk zich bijzonder thuisvoelde, zijn wij vermoeid van ale indrukken onze bedden ingerold. We zijn vandaag ter voet, ter land, ter water en zelfs ter lucht door Londen getrokken. Deze morgen zijn wij met onze vertrouwde bus door Londen gereisd naar het centrum van Londen waar het overigens bijzonder druk is. The London Eye, 4d Cinema experience, the river cruise en The british museum hebben wij beleefd, een zeer bijzondere ervaring. We hebben 's avonds pizza gegeten en daarna hebben wij ons nog even vermaakt Op Leicester Square. De afsluiter en tegelijk hoogtepunt was de musical over Michael Jackson, waar niemand in de zaal kon blijven zitten, want de artiesten kregen ons aan het swingen. Daarna zijn wij om 12 uur 's nachts terug, in de file, naar ons hostel gegaan. Veel leerlingen van ons vroegen zich af waarom de restaurants en winkels nog open waren zo laat 's avonds. Wij zijn ten slotte alleen de koop zondag gewend in Nederland?

20 Maart 2017 dag 1

Londen 20 Maart 2017

Hier een bericht van onze reizigers naar Londen. Na een lange en vermoeiende reis zijn wij op tijd voor het avondeten, fish and chips off course, onze bedden aan het opmaken in het hostel. Tijdens onze reis is alles goed gegaan, echter gedurende  de overtocht over de woeste zee zagen sommigen van ons er enigzins witjes uit. Maar, en dat hoef ik niet uit te leggen, het was absoluut de moeite en ontbering waard. Overigens had de heer Van der Kolk weinig last van de kolkende zee massa, maar dat deed zijn naam al doen vermoeden.

Wij zijn niet de enige in ons hostel, we hebben talloze Europese talen gehoord van groepen leerlingen. Het hostel is enorm groot, net als alles in deze Europese mega stad. De kamers zijn prima en we hebben een uitstekende kamerindeling gemaakt. Het lijkt er op dat iedereen vandaag happy en voldaan is. We houden jullie op de hoogte!

Best regards and love from London!

Lees verder
belangrijke mededeling

Wilt u eraan denken dat u er zelf voor zorgt dat uw zoon/dochter maandag om 8 uur op school is ?

U dient ook zelf de taxi te informeren dat uw zoon/dochter volgende week niet met de taxi meegaat.

We verwachten donderdag rond 21:00 weer op school aan te komen.

Op vrijdag 24 Maart zijn de  leerlingen van de examenklas vrij

Mevrouw Sibbing zal helaas, vanwege medische redenen niet meegaan naar Londen.

Daarom kunt u voor dringende zaken contact opnemen met mevrouw Knol.

tel 06 47422860

Programmaboekje

Hier vind u de link naar het programmaboekje!

Aankondiging: Our trip to London

Over ongeveer   2 weken zullen wij eindelijk met de leerlingen van het examenjaar van het OLS de Recon College vertrekken van Rotterdam ( ik moet direct denken aan het lied van Ketelbinkie ) naar het eiland genaamd Engeland. Natuurlijk gaan we niet naar een klein Engels plaatsje, nee, we gaan naar 1 van de meest interessantste en oudste mega steden van de wereld namelijk London. Want daar gaat het gebeuren, in the City!

Op deze pagina van onze website gaan we niet precies nu al vertellen wat we allemaal gaan doen in London. Dagelijks vanaf 20 maart zullen  wij op deze site verslag doen van wat wij die dag meegemaakt hebben. We zullen ook enkele leerlingen vragen een stukje te schrijven voor het thuisfront en enkele foto's mogen daarbij natuurlijk niet  ontbreken.

Mocht ik jullie nieuwsgierigheid gewekt hebben, dan is mijn actie geslaagd. Hou deze website pagina in de gaten want ik zal binnenkort het programmaboekje uploaden zodat jullie deze kunnen belijken.

See you later!

Schoolonderzoek 2

- 18-03-2019
Rapportbespreking - alle leerlingen vrij

ยป Klik hier voor de volledige kalender

Openluchtschool de Recon
Afdeling College en Pro (Zuid) • Dordtsestraatweg 472 • 3075 BN Rotterdam • telefoon: 010-4849233
Afdeling SO (Noord)  • Olijflaan 4 • 3053 WK Rotterdam • telefoon: 010-4186422
e-mail: directie@olsderecon.nl

© 2014 De Recon | De Recon is onderdeel van Stichting BOOR | Ontwerp & realisatie: ElgersmaMedia